Yamaha XSR900 2024

Legend Reborn.

XSR900 är för dig som vill ha valet att antingen köra sportigt eller glida fram i mer avslappnad stil. Med sin tidlösa design som inspirerats av Yamahas legendariska racingmotorcyklar i kombination med den rena muskelkraften hos den högteknologiska CP3 EU5-motorn har den här cykeln verkligen allt.

063-391 77 00

Funktioner

Historisk Yamaha Racing-influerad design
XSR900:s renodlade och målmedvetna design är en unik blandning av tidlös sportdesign kombinerat med referenser till Yamahas legendariska Deltabox-tävlingsmaskiner från 1980-talet. Detaljer som mellanrummet mellan den upphöjda sadeln i kaféstil och den racerinspirerade bränsletanken, samt minimalistiska sidopaneler och dold bakbelysning understryker dess position som en sann Faster Son.
Detaljer i hög kvalitet och förstklassiga material
XSR900 är genomgående utrustad med material av hög kvalitet. De högkvalitiativa detaljerna, gaffellocken och de smidda fotreglagen i aluminium till två-tons färgerna och sadeln sydd med dubbla sömmar - samt även racerinspirerade detaljer som snabbfästen och vikbara passagerarfotstöd gör att utseendet på denna förstklassiga Sport Heritage-maskin genererar en stolt känsla hos ägaren.
Flexibel och avkopplad körställning
Du kommer att märka att ergonomin på denna enastående Sport Heritage-motorcykel ger dig all den flexibilitet och mångsidighet du behöver vid olika typer av körning – sport, stadskörning eller bara glida fram. Den neutrala körställningen med ett relativt brett styre ger den där renodlade roadsterkänslan – och den avslappnade körställningen som är mer "sitt i"-(snarare än "sitt på") och sadeln med en lätt upphöjning bak ger en bekväm och säker körkänsla.
Klassisk XSR full LED-belysning
XSR900 har belysning helt i LED med delad projektor och halvrund positionslampa i en rund strålkastare i retrostil. Det dolda bakljuset har en rökfärgad look som förstärker motorcykelns stilrena och tidlösa utseende – medan kompakta och ljusstarka LED-blinkers kompletterar ljuspaketet.
Modern tolkning av historiska färger
XSR900 är en hyllning till det förflutna genom färgsättning och grafik som refererar till historiska Yamaha-racingmotorcyklar. Legend Red-alternativet är en modern tolkning av ett av Yamahas mest berömda racingfärger, vilket understryker det faktum att prestandan och designelementen från 80-talets era fortfarande har en påverkan på nuet – med Deltabox-chassit som tydligt bevis.
Högpresterande bromsar och fjädring
Inga kompromisser har gjorts när det gäller XSR900:s tekniska specifikationer, som inkluderar en radiell Brembo-huvudcylinder och dubbla 298 mm främre skivor som ger hög bromskraft och exakt manöverbarhet. USD-gaffel som är fullt justerbar och bakfjädringen av länktyp är lätta att ställa in för att passa dina behov, och Yamahas senaste superlätta Spinforged-fälgar minimerar ofjädrad vikt för följsamma vägegenskaper.
Avancerade elektroniska förarreglage
Hjärtat i XSR900:s avancerade elektronik är en R1-baserad 6-axlig IMU (Inertial Measurement Unit) som styr Lean Sensitive Traction Control, Slide Control System (SCS) och framhjulslyftsstyrsystem (LIF) för säker körning under olika förhållanden. Lägen kan väljas och styras via fullfärgs TFT-panelen.
Mångsidig EU5 CP3-motor på 890cc med högt vridmoment
Yamahas CP3-motor på 890cc är den perfekta lösningen för XSR900:s sportiga och mångsidiga Deltabox-chassi. Denna smidiga och kontrollerbara, raka 3-cylindriga motor producerar ett högt linjärt vridmoment och är redo att leverera vilken körstil du råkar känna för just där och då. Gasa hårt för spännande adrenalinprestanda, eller låt den köra vid låga varvtal på en högre växel när du vill ta det lugnt. Och med ett unikt insugs- och avgasljud blir varje åktur en ljudupplevelse. Varva upp eller relaxa - valet är ditt!
Lätt chassi i Deltabox-stil, lång svingarm
Yamahas Deltabox-ramkonstruktion, som först utvecklades för Yamahas tävlingsmaskiner på 1980-talet, är berömd för sin kombination av styrka och lätthet. XSR900 är utrustad med den senaste versionen av Deltabox-ramen och har väggar i olika tjocklek som ger en perfekt balans och sportiga och exakta köregenskaper, med högre känsla och feedback. En ny längre svingarm ger motorcykeln en avslappnad, planterad känsla som passar motorcykelns mångsidiga karaktär.
QSS, farthållare, slirkoppling
XSR900 levereras med hög specifikation som standard och inkluderar ett Quick Shift-system för kopplingsfri upp- och nedväxling, samt en A&S-koppling (Assist & Slipper) för ökad chassikontroll vid inbromsning. Farthållaren är perfekt för avslappnade körningar.

Specifikationer

Ladda ner faktablad
  • Motortyp

    4-takts, Vätskekylning, DOHC, 4 ventiler, 3-cylindrig

  • Slagvolym

    890cc

  • Borrning och slag

    78,0×62,1 mm

  • Kompression

    11.5:1

  • Max effekt

    87,5 kW (119,0 HK) / 10 000 varv/min

  • Effektbegränsning

    A2-version begränsad - 35,0 kW (47,6 HK) @ 6 000 rpm A2 Version obegränsad - 70,0 kW (95,2 HK) @ 9 000 rpm

  • Max vridmoment

    93,0N・m(9,5 kgf・m) / 7 000 varv/min

  • Smörjningssystem

    Våtsump

  • Kopplingstyp

    Våt, Flerskivig

  • Tändsystem

    TCI

  • Startsystem

    Elektrisk

  • Växellåda

    Konstant ingrepp, 6-växlad

  • Drivlina

    Kedja

  • Bensinförbrukning

    5 l/100 km

  • CO2 utsläpp

    116 g/km

  • Förgasare

    Elektronisk bränsleinsprutning

  • Ram

    Diamant

  • Castervinkel

    25°00′

  • Försprång

    108 mm

  • Fjädringssystem fram

    Teleskopgaffel

  • Fjädringssystem bak

    (Länkupphängning), Svingarm

  • Fjädringsväg fram

    130 mm

  • Fjädringsväg bak

    137 mm

  • Frambroms

    298 mm

  • Bakbroms

    245 mm

  • Framdäck

    120/70ZR17M/C (58W) (slanglöst)

  • Bakdäck

    180/55ZR17M/C (73W) (slanglöst)

  • Totallängd

    2 155 mm

  • Totalbredd

    860 mm

  • Totalhöjd

    1 155 mm

  • Sitthöjd

    810 mm

  • Hjulbas

    1 495 mm

  • Min. markfrigång

    140 mm

  • Vikt (fulltankad)

    193 kg

  • Bränsletanksvolym

    14 L

  • Oljetanksvolym

    3,5 L

Finansiera din Yamaha XSR900 med Santander Bank

Kontakta säljare