R1-inspirerade femtums TFT-instrument
De R1-inspirerade femtums TFT-färginstrumenten ger dig tydlig information och understryker R125:s premiumstatus och klassens bästa data. Välj ditt skärmtema "gata" eller "bana" beroende på körsituationen - och matcha den programmerbara växlingsindikeringen och varvtalsmätningen i steg om 200 varv/min efter din körstil och egna önskemål.
Möjlighet att ansluta smartmobil
När du åker R125 är det är lätt att hålla kontakten då du kan länka din smartmobil till TFT-instrumenten med Bluetooth®. Ladda bara ner Yamahas gratisapp MyRide till din smartmobil så visas aviseringar om inkommande samtal och textmeddelanden överst på den nya femtums TFT-skärmen – och du kan även se smartmobilens batteristatus.
Styrkrona och knappsats av R1-typ
R125 är helt och hållet utformad för att ge dig den ultimata Supersport-upplevelsen. Den tuffa instrumenteringen och högkvalitativa styrkronan av R1-typ är inspirerad av Yamahas MotoGP®-cykel, och clip-on-styret är utrustat med en ny R1-replik reglagesats på höger sida.
R7-inspirerade LED-strålkastare och positionsljus.
Den kraftfulla och kompakta centrala LED-strålkastaren i mitten av M1:s MotoGP®-inspirerade nos framhäver R125:s storcykelattityd. Utrustad med LED-positionsljusen i R7-stil strålar detta aggressiva utseende av rent DNA från R-serien.
Dynamisk nästa generationens Yamaha Racing-design
R125:s nästa generations aerodynamiska kåpor har inspirerats av Yamahas vinnande tävlingsmaskiner och ger denna lättviktiga Supersport ett vinnande utseende och storcykelkänsla. Det aggressiva utseendet från R-serien har en M-formad nos inspirerad av M1 MotoGP®-cykeln för att framhäva dess racingarv – och nästa generations Icon Blue- och Tech Black-färger med dynamisk grafik framhäver cykelns förstklassiga finish.
Antispinnsystem
R125:s antispinnsystem ger dig kontroll under hård acceleration genom att minska effekten till bakhjulet, vid när sladd detekteras. Den premiumspecifikationen för cykeln inkluderar också en koppling med slirningsassistans för kontrollerad motorbromsning. R125 är också förberedd för montering av valfritt snabbväxlingssystem för mjuka uppväxlingar.
125-kubiks EURO5 fyrtaktsmotor med VVA ger högt vridmoment
R125:s 125-kubiks fyrtaktsmotor ger 11 kW (15 hk) vid 9 000 varv/min och drar nytta av stora insugs- och avgasventiler och en kompakt förbränningskammare för att ge imponerande acceleration. Dess effekthöjande ventilsystem med variabel styrning (VVA) optimerar ventiltimingen, och ger bra vridmoment och respons över hela varvtalsområdet – och sportavgassystemet låter bra i alla hastigheter!
Fjädring med höga specifikationer
Som alla cyklar i Yamaha R-serien har R125 en toppmodern fjädring. Den 41 mm KYB upp-och-nervända framgaffeln ger idealisk balans mellan stötdämpning och köregenskaper – medan länkfjädringen bak är utformad för att ger utmärkt väghållning och hög komfort.
Deltabox-ram och aluminiumsvingarm
Yamahas racingutvecklade Deltabox-ramdesign är ett signaturelement i R-Seriens Supersport-teknik och kombinationen av låg vikt och hög styrka ger smidiga och stabila köregenskaper. Och i kombination med premium fram- och bakfjädring och kort aluminiumsvingarm, ger den klassledande ramen dig en lättvikts Supersport-åkupplevelse.
Enastående bromsprestanda
Utrustad med en stor flytande skiva på 292 mm fram och 220 mm skiva bak ger bromssystemet R125 enastående bromsprestanda. Det här sofistikerade bromssystemet har radiellt monterade bromsok med två kolvar fram och lätta skivor både fram och bak för kraftfull och progressiv bromskraft med exakt kontroll.
Brett Michelin Pilot Street-bakdäck med 140-sektion
För att bekräfta sitt starka DNA i R-serien körs R125 på Michelin Pilot Street-däck, med ett brett 140/70-17 bakdäck som ger utmärkt stabilitet och självförtroende i kurvorna. Supersport-däcket har en bra balans mellan grepp och hållbarhet och är konstruerat så att du kan optimera potentialen av motorns breda effektområde – och det breda tvärsnittet förstärker cykelns aggressiva R-seriekänsla.
Sportig körställning
Förutom den MotoGP®-inspirerade instrumenteringen i M1-stil, har racercykeln R125 också en tvådelad förar- och passagerarsits med tjockt skum som ger mjuk körning. Med styret optimalt placerat och slimmad bränsletank med försänkta knägrepp och bakre fotstöd i aluminium, ger R125:s ergonomi en balanserad körupplevelse som är både sportig och bekväm.