Yamaha R6 GYTR 2024
Ingen annan supersportcykel på 600 kubik kan mäta sig med Yamaha R6 på banan. Den har varit den mest framgångsrika motorcykeln i nästan alla internationella och nationella supersportmästerskap. Flera WorldSSP-mästerskapsvinster under senare år har gett R6 legendarisk status. Och R6 GYTR är konstruerad för banan.
Funktioner
GYTR-motordelar
GYTR-elektronik
GYTR-chassidelar
GYTR-drivsystem
GYTR-kåpor
Lätt motor på 599 cc med höga prestanda
Kompakt Deltabox-ram och lätt bakram i magnesium
43 mm KYB-framgaffel
Lätt bränsletank av aluminium
Specifikationer
Ladda ner faktabladMotortyp
4-takts, Vätskekylning, Framåtvinklad parallel 4-cylindrig, DOHC, 4 ventiler
Slagvolym
599 cc
Borrning och slag
67,0 x 42,5 mm
Kompression
13,1 : 1
Max effekt
87,1 kW (116,8 hk) @ 14500 rpm
Max vridmoment
61,7 Nm (6,3 kg/m) @ 10500 rpm
Smörjningssystem
Våtsump
Kopplingstyp
Våt, Flerskivig
Tändsystem
TCI
Startsystem
Elektrisk
Växellåda
Konstant ingrepp, 6-växlad
Drivlina
Kedja
Bensinförbrukning
6,6 L/100 km
CO2 utsläpp
154 g/km
Förgasare
Bränsleinsprutning
Ram
Diamant
Castervinkel
24º
Försprång
97 mm
Fjädringssystem fram
Teleskopgaffel, Ø 43 mm
Fjädringssystem bak
länkupphängning, Svingarm
Fjädringsväg fram
120 mm
Fjädringsväg bak
120 mm
Frambroms
Dubbla hydrauliska skivbromsar, Ø 320 mm
Bakbroms
Enkel hydraulisk skivbroms, Ø 220 mm
Framdäck
120/70 ZR17M/C (58 W) slanglöst
Bakdäck
180/55 ZR17M/C (73 W) slanglöst
Totallängd
2 040 mm
Totalbredd
695 mm
Totalhöjd
1 150 mm
Sitthöjd
850 mm
Hjulbas
1 375 mm
Min. markfrigång
130 mm
Vikt (fulltankad)
190 kg
Bränsletanksvolym
17,0 L
Oljetanksvolym
3,4 L