Yamaha Sidewinder S-TX GT EPS 2024
Det här fullfjädrade flaggskeppet har den toppmoderna Yamaha Genesis 998 cc turbomotorn och vårt avancerade Electric Power Steering-system (EPS). Den saknar motstycke vad gäller total prestanda och effekt och är på samma gång anpassad för snabb och sportig körning på skoterleder och längre turer.
Funktioner
Yamaha Electric Power Steering (EPS)
Genesis Turbo 4-taktsmotor på 998 kubik
Redo för de mest fantastiska Touring-äventyren
Yamaha YSRC-kopplingssystem
Asymmetrisk framfjädring med dubbla A-armar
Hög komfortnivå för både förare och passagerare
146" boggie med Dual shocks
"Camso® Cobra 1,6 tum/41 mm kamhöjd med extroverta drivhjul "
Stealth-handtagslayout
Specifikationer
Ladda ner faktabladTyp/Slagvolym
4-takt, 998 cc
Cylindrar
3-cylindrig
Kylning
vätskekylning
Borrning och slag
80.0 mm x 66.2 mm
Insugssystem
Turbomatning med 41mm Mikuni EFI bränsleinsprutning, vätskevärmd
Insugsutförande
2 ventiler
Tändsystem
Digital TCI med TPS
Avgassystem
2 ventiler, Avgasutblås bak
Koppling / växellåda
YSRC variator, Variabel utväxling, Elektrisk backväxel, Kedjehus och kåpa i magnesium
Broms system
Hydraulisk skivbroms med radiell huvudcylinder / Bromsskivan monterad på drivaxeln.
Fjädringssystem fram
Individuella dubbla A-armar
Främre stötdämpare
FOX® 1.5 ZERO QS3
Fjädringsväg fram
343 mm
Fjädringssystem bak
Dual Load 146
Bakre stötdämpare
HP Gas 1.5 / HP GAS 1.5
Fjädringsväg bak
394 mm
Totalhöjd
1,397 mm
Totallängd
3,226 mm
Totalbredd
1,270 mm
Drivmatta (tum) B x L x H (")
15 tum x 146 tum x 1.6 tum
Drivmatta (mm) B x L x H (mm)
381 mm x 3,708 mm x 41 mm
Mattyp
Camso® Cobra 1,6
Spårvidd cc
1,064 - 1,090 mm
Bränsletanksvolym
33.6L + extra bränsletank
Elektrisk
standard
Backväxel
standard
Hand/tum-värmare
standard
Strålkastareffekt (W), typ
60/55 W LED
Likströmsuttag
standard