Yamaha 250hk V6 2021

Spränger gränserna.

Den nya V6-motorn med 250 hk kombinerar nya funktioner med branschledande prestanda och mångsidighet. Det stora cylinderblocket har ett unikt långt insugsgrenrör, inbyggt avgasrör, en elektronisk motorstyrenhet (ECM), ett bränsleinsprutningssystem och variabla kamtider (VCT).

063-391 77 00

Funktioner

Inbyggd Digital Electric Steering (DES) – motorer utrustade med Steer by Wire (SBW)
DES är nu inbyggt i V6-motorer med 250 hk utrustade med Steer by Wire. Yamaha DES ger en ren och rymlig motorbrunn. Det finns inga pumpar, slangar eller styrenheter, inget behov av vätskepåfyllning och rengöring och inga luftningsnipplar eller -slangar. DES är betydligt enklare och snabbare att montera. Till DES-utrustade motorer är det också möjligt att lägga till det nya Helm Master EX-systemet.
Elektrisk styrning finns som tillval för motorer som inte är utrustade med Steer by Wire (SBW)
V6-motorer med 250 hk är helt kompatibla med Digital Electric Steering (DES) eller traditionella hydrauliska styrsystem.
TotalTilt™-funktion med integrerad tiltbegränsare
Yamahas exklusiva TotalTilt™-funktion möjliggör fullständig uppåt- och nedtiltning (trimläget sköts manuellt) från alla positioner med en enkel dubbeltryckning på respektive tiltknapp. Under processen ljuder en signal för att varna besättningen så att de inte kommer för nära utombordaren, och den inbyggda tiltbegränsaren hjälper till att förhindra oavsiktlig skada.
Thrust Enhancing Reverse Exhaust (TERE)
Starkare manövrering vid backning och låga hastigheter – TERE håller avgaser ovanför kavitationsplattan och utanför propellern under 2 500 varv/min när du backar. Propellerbladen jobbar i fritt vatten, vilket ger enastående kraft och kontroll när du backar. Kombinera med Digital Electric Steering och Helm Master EX som tillval Joystick för ännu bättre manövrerbarhet – till stor nytta runt bryggor och i trånga utrymmen.
Elegant, slimmad och lätt design
Motorn har utseendemässigt mycket gemensamt med sin storebror XTO och har nu ett färgmatchat växelhus, en ny toppkåpa i en del med vattendränerande ventilationskanaler, en ny underkåpa, rigg och premiumgrafik. Ett fantastiskt nytt utseende möter beprövad prestanda för att stärka och komplettera en rad olika premiumbåtar.
Överlägsna motorfästen
Precis som på XTO är de nedre motorfästena större och mjukare, vilket ger mindre vibrationer och en mjukare körning.
Ny och förbättrat växelhus
Den nya V6 på 4,2 liter med 250 hk har en ny och förbättrat växelhus med nya komponenter och designdetaljer. Designen på dreven ger förbättrad kontakt och reducerar yttrycket. Dessutom har hållbarheten förbättrats eftersom oljeflödet i botten och lagren som stödjer växlarna har förändrats.

Specifikationer

Ladda ner faktablad
  • Motortyp

    4-takts, DOHC

  • Slagvolym

    4169 cm3

  • Antal cylindrar/konfiguration

    60-grader V6

  • Borrning och slag

    96.0 x 96.0 mm

  • Propelleraxeleffekt vid mellanhöga varvtal

    183,8 kW (250 hk) vid 5 500 varv/min

  • Fullgasområde

    5000 - 6000 varv/min

  • Smörjningssystem

    Våtsump

  • Bränslesystem

    EFI

  • Tändning / advance system

    TCI

  • Startsystem

    Elektrisk

  • Utväxling

    1.75 (21/12)

  • Förgasare

    Bränsleinsprutning

  • Oljetrågsvolym

    6,3 l/6,0 l *med/utan oljefilterbyte

  • Vikt utan propeller

    260 kg - 268 kg

  • Styrenhet

    Drive by wire

  • Trim & tilt metod

    Power Trim & Tilt

  • Tändspole/generator

    70 A (max) (batteriladdning: 55 A)

  • Startspärr

    YCOP optional

  • Propeller

    Finns som tillval

  • Motroterande modell

    Tillgänglig

  • Variabelt trolling varvtal

    With DN Gauges

  • Laddsystem för dubbla batterikretsar

    Finns som tillval

  • Digital Network Gauge II (CL7)

    Finns som tillval

  • Växel dämpningssystem (SDS)

    Finns som tillval

  • Full tilt up angle

    70

  • YCOP (Immobilizer)

    Applicable

  • Anmärkning

    Styrsystemet varierar beroende på modell.

Finansiera din Yamaha 250hk V6 med Santander Bank

Kontakta säljare